Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut

Profiili käyttäjälle amkark

• POISSA
  • Rekisteröitymispäivä: 30.03.2009
  • Viimeksi paikalla: 03.02.2010
  • Aikavyöhyke: GMT +0:00
  • Paikallinen aika: 03:03
  • Profiilin katselut: 491
  • Asuinpaikka: Tuntematon
  • Sukupuoli: Tuntematon
  • Syntymäpäivä: Tuntematon

Allekirjoitus

emo
Voin suositella myös Seppo Kiviniemeä.
Suomalainen hieroja?
Kategoria: Yleinen keskustelu
emo
Minulla on Clearwire:n kautta, ei välttämättä toimi vielä kaikkialla Brysselin alueella.
Internetyhteys Bruss ...
emo
En tiedä tarkkaan Suomen hintatasosta, mutta maksoin viisaudenhampaan poistosta Suomessa yksityisellä +-120€ (jos kuuluisin Suomen sosiaaliturvaan, olisin saanut noin 20€ takaisin).Täällä maksoin 100€, josta sain 83€ takaisin.
Mutualité korvaa hammashoidon, mutta ei kaikissa tapauksissa, kannattaa kysyä etukäteen korvauksesta hammaslääkäriltä tai mutualité sta.
Esim. aikuisella hammaskiven poisto korvataan (maksaa jotain 40-50€, korvaus 30-40€), jos on käynyt hammaskiven poistossa edellisenä vuonna, muutoin ensimmäisenä vuonna korvaus on 3€...
Näin siis ainakin omassa tapauksessani, en tiedä riippuuko korvaushinnat mutualité sta.
Hoidosta riippuen mielestäni täällä on kuitenkin hieman halvempaa.
Itse käyn oikomishoidossa, jota olisi mahdotonta hoitaa Suomessa, koska kontrollissa täytyy käydä kerran kuukaudessa.
Olen kuullut, että Suomessa esim.oikomishoidosta voi saada korvauksia terveydellisistä syistä eli jos hoito ei ole pelkästään esteettisestä syystä.
Vaikea myös verrata hintoja, koska hoito riippuu henkilöstä=minkälaista hoitoa tarvitsee, sen kestosta etc.;itse maksan +-3000€ hammasraudoista ja tarkastuskäynnistä kerran kuukaudessa 40€.
Hinta on kallis, mutta omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että sen arvoinen (huom: maksoin 600€ lisää, että sain valkoiset hammasraudat eli moni seikka vaikuttaa hintaan).
Joillakin saattaa olla erillinen vakuutus mutualité n lisäksi, joka korvaa osan, jota ei saa mutualité sta.
Ehkä joku muu osaa kommentoida tähän, itselläni ei ole mitään lisävakuutusta.
Oikomishoito on yleisesti kallista, kannattaa varata aika ja pyytää hinta-arvio ja verrata Suomen hintaan.
Toivottavasti näistä tiedoista oli jotain apua.<br /><br />Viestiä muokannut: MM, aika: 02.09.07 21:11
Mutualitet / lääkäri ...
emo
Katso Belgia-oppaasta ohjeita henkilökorttia ja sosiaaliturvaa koskien.
Itse käyn täällä Brysselissä hammaslääkärillä, joka on erikoistunut oikomishoitoon, mutta \&quot;mutualité\&quot; ei sitä korvaa ollenkaan.
Mutualitet / lääkäri ...
emo
TTC= toutes taxes comprises=kaikki verot sisältyy hintaan
TTC
Lisää
Sivu luotiin ajassa: 0.09 sekuntia