Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Askartelutarvikeliike?

Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 8 kuukautta sitten #6213

• MEHM
  • POISSA
Tyttäreni on innostunut askartelemaan ja tekemään käsitöitä. Mistä löytäisimme Brysselistä tai lähistöltä askartelutarvikeliikkeen, josta saisi erilaisia askartelumateriaaleja? Ja mistä löytyisi erilaisia lankoja virkkaustöihin?

Vs:Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 8 kuukautta sitten #6216

Brysselin kaupoista en tieda, mutta itsekin kovana askartelijana ja kasityolaisena voin sanoa, etta vain yhta kauppaa mista kaikki ko tarvikkeet saisi on vaikea loytaa (ainakin omalla aluellamme)joten pienta vinkkia....

Kirjakaupoista tai koulutarvikekaupoista- paperit, kynat , vesivarit, piipunrassit, hoynehet, pahvit, kangasvarit kaikki perinteinen paperi-kyna-saksi-liima-linja.

Zeeman, Traffic, Delhaize ja muut ketjut- edellisten lisaksi (valikoima suppeampi) voi olla lankoja ja lapsille tarkoitettuja "askartelu"materiaaleja.

Zeeman erikoisest: pieneille lapsille (tarrat, erivaripaperit, liimat, kiiltokuvat jne) kaikkea "melkein ilmaiseen hintaan"....Kirjoittajaa kayttaa paljon ko kauppaa perustarvikkeiden ostoon....

Mons issa on laajan skaalan kirjakauppa kavelykadulla ja Charleroi ssa Ville Nord 'ssa erikoiskauppa tarjoilusisustukseen, nama ovat tosin liian kaukana Brysselista...

Yrita google'illa alueesi kauppoja, mutta ehdotan vain yhden artikkelin etsintaa kerralla, voi loytya paremmin...

Vs:Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 8 kuukautta sitten #6217

• MEHM
  • POISSA
Kiitos paljon vastauksesta ja hyvistä vinkeistä. Itse jatkoin myös etsintää ja löysin netistä Creacorner liikkeet, Woluwessa ja Waterloossa, joissa monipuolisesti askartelutarvikkeita, jotain lankojakin.

Vs:Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 8 kuukautta sitten #6219

Tuota Creacorneria Woluwessa olisin minäkin ehdottanut. Langat olen hakenut pienestä liikkeestä Av.Georges Henriltä (myös Woluwe-Saint-Lambertissa).

Vs:Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 8 kuukautta sitten #6220

Meinasin unohtaa mainita myös Veritaksen (esim Woluwe-shoppari), josta löytyy aika kätevästi erilaisia käsityötarvikkeita.

Vs:Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 8 kuukautta sitten #6221

Veritas- ja Phildar- liikkeet myyvat lankoja ja niihin liittyvia tarvikkeita. Mutta esim Phildarin liike on aika kallis paikka vain lapsen "askarteluun", 50g lankakerat maksavat helposti jo 2-5 euroa..Traffic ja Zeeman laskuttavat vain euron pari sadasta grammasta.

Kenties Brysselissa ei ole ko kauppoja....

Mutta yhta yleiskauppaa (mista saisi kaiken Palahalli, Sinooperi tyylisesti kaikkea) ei taida koko Belgiassa olla.

Netin kautta olen nahnyt lankamyynnin sujuvan.(itse en ole kokeillut, mutta hinnat olivat edullisempia kuin laatulankakaupoissa).

Lisays: luin Creacornerin nettisivut ja sehan on todellakin se paratiisi mita olen minakin etsinyt.Samalla saa askastelu-ja sisustus- ja koristeluideoita aikuisellekin.

Toivottavasti laajentavat liikemaaraa, silla koko Belgiaa ajatellen kaksi kauppaa ei palvele maantieteellisesti(meilta n. 35 km Waterloohon, eika silla suunnalla ajella juri koskaan))koko maata. Kiitos vinkista....Nettisivut antavat jo paljon lisaideaa.....
Viimeksi muokattu: 8 vuotta, 8 kuukautta sitten Kirjoitti: ritari.

Vs:Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 8 kuukautta sitten #6222

Creacorner on tosiaan hyvä paikka.

Sitten on Schleiper. Googlaamalla löytyy tai sitten tästä osoitteesta:
www.schleiper.com/index.cfm?FuseAction=C...Supplies=ArtSupplies

Stockelissa on Creatine, joka on kooltaan pienempi kuin edellä mainitut, mutta valikoima on kuitenkin aika hyvä:
www.creatinestockel.be/creatine/

Ucclessa on 'muurahainen' La Fourmi:
www.lafourmi.be/

Vs:Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 7 kuukautta sitten #6237

pipoos.be siella on nettikauppa, ei taida Brysselista normikauppaa loytya, pohjoisemmasta kylla. Musta ihan kun Suomen Sinooperi, kaikkea posliinimaalauksesta askarteluun ja korttien tekoon, mun lemppari!

Vs:Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 7 kuukautta sitten #6273

Sitten on myös AVA (www.ava.be/NL/winkels.aspx), josta löytyy ainakin alkuun monenlaista. Lähimmät Brysselin vinkkelistä ovat 1) kanavan varrella (AVA Brussel, Koolmijnenkaai 80-82, 1080 Brussel, puh. 02-4116225, auki: ma-pe 9-18, la 10-18) ja 2) Overijsessä (AVA Overijse, Brusselsesteenweg 490, 3090 Overijse, puh. 02-6575822, auki: ma-pe 9.30-18.30, la 9.30-18). Itse olen löytänyt monenlaista tarviketta askarteluun näistä.

Vs:Askartelutarvikeliike? 8 vuotta, 7 kuukautta sitten #6283

• JR
  • POISSA
AVAn kauppa löytyy myös Braine l'Alleudista. Kankaita ja askarteluhiluja on samalla suunnalla (eteläinen Waterloo) vaikka millä mitalla Mondial Textiles -nimisessä puodissa. Waterloossa on myös Artegra-niminen kauppa (chaussee de bruxelles), jossa on taiteilijatarvikkeita ja konttorisälää kasapäin.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.14 sekuntia