Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Talvikenkiä ja sadeviitoja?

Talvikenkiä ja sadeviitoja? 8 vuotta, 7 kuukautta sitten #6300

Etsin siis minä.

Märkää lunta on taas tiedossa ensi viikonlopuksi ja aikaisempina talvina käytetyt serkkupoikien kuomat ja core-texit ovat käyneet jo pieneksi, mistä siis löytäisin järkevän ratkaisun näiksi harvoiksi lumipäiviksi? Olen katsellut paikallisilla lapsilla olevan sellaisia "kuukenkiä", mistäköhän sellaisia löytää?

Toinen asia mitä en ole löytänyt/osannut etsiä, on lasten sadeviitta? Niitä näkyy kyllä paljon lasten päällä, mutta en ole nähnyt kaupoissa. Tietääkö kukaan?

Vs: Talvikenkiä ja sadeviitoja? 8 vuotta, 7 kuukautta sitten #6301

• Pearl
  • POISSA
Tähän asti vaikuttavimman valikoiman ulkoiluvaatteita, -kenkiä sekä urheilutuotteita näin Decathlon -nimisessä ketjussa. Itse en tosin hakenut kaipaamiasi tuotteita, joten en ole 100%:n varma, oliko heillä näitä. Heidän sivuiltaan www.decathlon.be löytyy liikkeiden sijainnit ja tietoa tuotteista. Decathlon myy tavallisia merkkejä kuten Adidas jne mutta myös edullista ja korkealaatuista oma mallistoa. Itse kävimme Anderlecht:ssa sijaitsevassa liikkeessä.

Vs:Talvikenkiä ja sadeviitoja? 8 vuotta, 7 kuukautta sitten #6302

• Minne
  • POISSA
Me ostettiin pojan koulun hiihtomatkaa varten "kuukengät" Kraainemin Carrefourista. Sadeviitta ostettiin joku vuosi sitten Overijsen Intersportista mutta se oli mielestäni aika hintava.

Vs:Talvikenkiä ja sadeviitoja? 8 vuotta, 6 kuukautta sitten #6310

Kaikki normaalit ketjukaupat (Carrefour,Cora,Traffic...) myyvat lastenkin talviasuja ja kenkia.Kuukenkia voisi loytya sieltakin.

Perheemme ostaa usein urheilu- tai ulkoiluvaatteita Sport-discountista (alennushintaan merkkejakin riippuen tietysti missa menee kunkin merkkitavaran raja, meille merkkivaatteita ovat kaikki "merkilliset"..)

Ja sadeviittoja ja saapaita nakyi olevan runsaasti viimeksi "rake"-tyyppisissa kaupoissa, aikuisillekin.

Kenkia mm. Shoepost-liikkeista, tai ihan normaaleista kenkakaupoista.

Voi olla ,ettei Brysselin seudulla kaupoista loydy heti ensimmaisena ko tuotteita, mutta meillapain ne ovat paljon kaytettyja ja tarvittuja , joten ovat esilla kuapoissakin helpommin.

Talla hetkella lapsillamme on pihahaalareina ja -housuina -toppatakkeina, kierratysvaatteita, jotka sopivat erittain hyvin muutaman viikon lumiriehaan, ei tarvitse pelata likaantumista tai vaatteen rikkimenemista.

Kysele alueesi kirppareilta tai laita sanaa kiertamaan, miksei tanne foorumillekin, kierratys -talvikamoista.Niita vaatteita pidetaan niin vahan aikaa, etta on rahankin hukkaa ostaa koko paketti muutaman viikon temmellysta varten.

Vs:Talvikenkiä ja sadeviitoja? 8 vuotta, 6 kuukautta sitten #6311

Kiitos kaikille vastauksista!

Noilla kierrätyskamoilla meillä on tähän asti pärjättykin, mutta täksi vuodeksi ei ole jostain syystä löytynyt oikean kokoisia kenkiä. Olen kiertänyt lähellä olevat Corat ja Carrefourit ja niistä en ole löytänyt mitään. Ehkäpä vuorelliset kumpparit olisivat järkevin ratkaisu tänä vuonna. Tästä talvesta tuskin tulee samanlaista kuin edellisestä.

Vs:Talvikenkiä ja sadeviitoja? 8 vuotta, 6 kuukautta sitten #6313

• Minne
  • POISSA
Jos "kierrätyskama" kelpaa, niin kerro toki minkäkokoisia kenkiä etsit. Meidän pojilla on sen verran ikäeroa, että monta vaatetta/kenkää tulee heitettyä pois/laitettua keräykseen eikä säästettyä vuosikausia seuraavalle.

Vs:Talvikenkiä ja sadeviitoja? 8 vuotta, 6 kuukautta sitten #6317

Voihan nenä, ehdimme juuri eilen käydä ostamassa Shoediscountista vuorelliset kumpparit. Niillä tosin on kyllä muutenkin käyttöä. Mutta yleisesti ottaen olen kiinnostunut kierrätyvaatteista ja -kengistä, joita (ainakin täältä meidän kulmilta) löytyy hämmästyttävän vähän tämän ikäisille pojille (6- ja 8-vuotiaat). Äitini on tulossa tänne jouluna valtavan vaatekuorman kera, joten saamme silloin varastomme täydennettyä joksikin aikaa eteenpäin.

Vs:Talvikenkiä ja sadeviitoja? 8 vuotta, 6 kuukautta sitten #6318

Meilla pojat jo 10v ja 13v,joten vaatetta on lastenne kokoa taallakin poisannettavaksi.

Neulepuseroita paitoja, farkkuja jne....Myin pois paljon talvivaatteita juuri syyskuussa kylamme kirppareilla euron per vaate , valitettavasti myos lasketteluhaalareita ja takkeja. Kaytannossa poisantaminen tulee halvemmaksi kuin kirpparille meno(antaminen ei maksa mitaan, mutta kirpparipaikka pitaa maksaa..)..ja saan samalla hyvan mielen kierratysidean toteuttamisesta.

Jos olet kiinnostunut kierratysvaatteista ,meilta niita saa. Talla hetkella vaatteita on "joka kaapin nurkissa" ja varastossa, mutta helpostihan ne saa kasaan kun vain ajankohdan tietaa...Asumme Brysselin ulkopuolella, joten reissuun saa varata tunnin ajomatkan, kenties jonkin sunnuntairetken yhteydessa.

Itse otan vastaan tyton 158-164 cm vaatteita ( mekkoja, hameita....)Tyttoni on vain 8v, mutta isokokoinen. Tuunaan vaatteet mieleisekseni ,joten pienet reiat tai varitahrat eivat haittaa, ne saan "piiloon".

rita.kajo@gmail.com
Viimeksi muokattu: 8 vuotta, 6 kuukautta sitten Kirjoitti: ritari.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.13 sekuntia