Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Suullinen vuokrasopimus?

Suullinen vuokrasopimus? 6 vuotta, 8 kuukautta sitten #7737

• jaja
  • POISSA
Oliskos kellään tietoa millaiset lait/pykälät on voimassa suullisesti tehtyyn vuokrasopimukseen? Minulla on sellainen tilanne, että lähettelin sähköpostia kyllä vuokratoimiston kanssa, maksoin takuuvuokrat, sain avaimet ja muutin asuntoon. Vuokrafirma jostain syystä unohti allekirjoituttaa tuon vuokrasopimuksen. Itse aina oletin, että vuokrasopimus on 6kk:n mittainen kuten olin tiedustellut. Nyt vuokratoimisto sanoo, että se on vähintään vuoden ja jokatapauksessa pitää maksaa 3kk:n vuokrasakko jos muutan pois ennen vuotta. Mitään allekirjoitettua vuokrasopimusta ei siis ole olemassa.

Vs: Suullinen vuokrasopimus? 6 vuotta, 8 kuukautta sitten #7747

• Lasu
  • POISSA
Moro !!
Korostan kirjottavani tähän oman mielipiteeni, en lakiin perustuvaa tietoa.
Minä tekisin niin, etten maksaisi viimeisiä vuokria, vaan "söisin" sen takuun pois viimeisillä vuokrilla. Jos allekirjoitettua sopimusta ei ole, niin silloin mielestäni käyty spostikirjeenvaihto on asumisesi sopimus pohja, jolla perustella olet ennakon ja vuokrat maksanut ja avaimet saanut ja asunut.
Vuoden allekirjoitetun sopimuksen osalta tuo toimiston väittämä pitää paikkansa, mutta kun ei kerran ole allekirjoitettua sopimusta, niin mielestäni voit nojata sposteissa sovittuun asiaan.
Lasse

Vs: Suullinen vuokrasopimus? 6 vuotta, 8 kuukautta sitten #7753

• J.K
  • POISSA
Mikäli asia menisi le juge de paix:n ratkaistavaksi, niin ilmeisestikin haluaisi nähtäväksi mistä e-maileissa oli sovittu, joka on luonnollisestikin koko sovitun asian perusta. Moraalisesti ajatellen sähköpostissa sovittu sitoo kumpaakin osapuolta.

Toisaalta allekirjoittamaton ja siten ilmeisemmin rekisteröimätönkin sopimus antanee juridisesti ajatellen vuokralaiselle melko paljon vapautta, joskin joissakin tilanteissa voi olla haitaksikin.

Kanttattaa laittaa googlen hakuun 'allekirjoittamaton vuokrasopimus' sekä 'rekisteröimätön sopimus' ymv. Toisaalta nykyisinhän vuokrasopimuksen kunnantalolla (?) kirjaamisen velvollisuus lienee vuoranatajalla vaikka vuokralainenkin sen lienee voi tehdä.

Oletettavaa olisi ettei allekirjoittamatonta sopimusta otettaisi kirjattavaksi kunnnantalolla. Sitten on laki- ja pelisäännöt vielä erikseen kirjaamattomien sopimuksien suhteen ja silloin vaa-ankieli kallistuu vuokralaisen puolelle ja hän voinee lähteä halutessaan milloin vain.

Bail oral et préavis - suulinen sopimus ja irtisanominen:

- ://www.immo-particulier.be/fr/informations/...il-oral-preavis.html

.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.07 sekuntia