Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1

AIHE: Vientiauton ostaminen

Vientiauton ostaminen 8 vuotta, 6 kuukautta sitten #6515

• Lasu
  • POISSA
Moro !!
Kirjottelen Pärlööriin autoiluun liittyviä juttuja. Olen kasaamassa juttua vientiauton hankinnasta, kun sunnitelmissa on paluumuutto suomeen.
Haluaisin kerätä kokemuksia henkilöiltä, jotka ovat hankkineet vientiauton tai muuten selvitelleet asiaa ja kyselleet tarjouksia belgiasta ja suomesta.
Kommentteja voi kirjoittaa tänne viestiketjuun tai siten laittaa minulle viestiä, niin soittelen ja kyselen kokemuksia puhelimitse.
Yhteenveto kokemuksista on tarkoitus liittää vientiautojutun yhteyteen.
Autoilu terveisin Lasse Suhonen,
email: rahastonhoitaja(ättä)suomi-klubi.com tai gsm: 0478231291

Vs: Vientiauton ostaminen 7 vuotta, 8 kuukautta sitten #7129

• Nitta
  • POISSA
Ei ole varsinaisesti juttua kerrottavaksi, mutta yksi kysymys. Ollaan viemässä Suomeen auto, joka on Suomesta alunperin ostettu ja tuotu Belgiaan siirtokilvillä. Kumpikohan olisi helpompaa: viedä auto Suomeen belgialaiskilvillä ja palauttaa ne sitten lähettämällä Belgiaan, vaiko palauttamalla kilvet jo Belgiassa, hankkimalla siirtokilvet ja kuljettamalla auto Suomeen niillä? Jompikumpi ilmeisesti täytyy tehdä...

Vs: Vientiauton ostaminen 7 vuotta, 8 kuukautta sitten #7131

• Lasu
  • POISSA
Moro !!

Minä veisin auton belgian kilvilla, kun ne autossa jo valmiina on. Ei tarvitse hoitaa uusia rekisterimuodollisuuksia vientikilville ja tuolla rekisteröinnillä voi ajaa suomessa, kunnes suomalainen tullaus- ja rekisteröintiprosessi on hoidettu ja saatu suomalaiset kilvet. Tullaushan saattaa kestää viikkojakin.
Minä olen rekisteripoistot hoitanut niin, että olen palauttanut takakilven (sen virallisen) ja vakuutuksen vihreänkortin vakuutuyhtiööni (Ethias) ja he ovat katkaisseet vakuutuksen ja hoitaneet rekisteristäpoiston DIV:hin. Toimiiko homma näin myös nyt uuden rekisteröintiproseduurin kanssa kannattaa tarkistaa omasta vakuutusyhtiöstäsi.
Toinen asia on, ettei vientikilpiä saa henkilö, joka on kirjoilla belgiassa (henkilökortti), ne saa ainoastaan belgian ulkopuolella asuva. Lisäksi vientikilpien vakuutus on kalliimpi ja ne ovat voimassa yleensä vain hakukuukauden loppuun.
Jos kysyttävää soittele tai mailaile.
Lasse

Vs: Vientiauton ostaminen 7 vuotta, 8 kuukautta sitten #7135

• Nitta
  • POISSA
Suuret kiitokset nopeasta vastauksesta, Lasse! Tämä "vertaistuki" on hieno juttu! Olisin toki voinut soittaakin, mutta ajattelin, että muillekin saattaa olla hyötyä tiedoista, ja siksi esitin kysymyksen täällä foorumilla.

Tuo ratkaisee asian, jos siirtokilpiä ei edes saa kuin ulkomailla (= Belgian ulkopuolella) asuva. Soittelen, jos tarvitsemme lisää apua tämän asian tiimoilta.
  • Sivu:
  • 1
Sivu luotiin ajassa: 0.07 sekuntia