Tervetuloa, Vieras
Käyttäjätunnus Salasana: Muista minut
  • Sivu:
  • 1
  • 2

AIHE: Länsi-Flaamin alueella ketään?

Vs: Länsi-Flaamin alueella ketään? 6 vuotta, 1 kuukausi sitten #6841

ID-kortista, tulin maahan 16v sitten ranskankieleiselle puolelle, ja olin viikon turistinaolon jalkeen kaupungintalolla paikallista maassaolopaperia hakemassa. Mukana oli tarvittavat paperit ja poliisi kavi kerran ovella kysymassa mieheltani asunko hanen luonaan (itse olin suihkussa samaan aikaan enka edes nahnyt poliiseja) ja ottaako vastuun ulkomaalaisesta, otti ja sain paperit jos en heti niin seuraavina paivina ongelmitta.

Enemman ongelmaa tuottikin sitten avioliittoon vaadittavien papereiden hankkiminen ja niiden virallisesti kaanattaminen. Myoskaan kunnan talolla ei suostuttu ymmartamaan ,etta Suomi on EU-maa, joten asiaa kasiteltiin kahden eri kielisen eri uskontoisen ja eri ryhmiin(EU) kuuluvien asiana ....

Avioliittomme paperivalmistelut veivat kaikenkaikkiaan kolmisen kuukautta; jonka jalkeen sain automaattisesti mieheni mutuellen itselleni ja sen kautta kaikki sosiaaliedut.En ole ollut paivaakaan palkkatoissa, enka saanut korvauksia.

Laakarinpalkiokuitit ovat alueellamme puoli vuotta voimassa mutuelleen vietavaksi ,joten kannattaa kerata ne talteen...

Vs: Länsi-Flaamin alueella ketään? 6 vuotta sitten #6868

• Eija
  • POISSA
Moi kaikille,

Tunnenkin suuren osan tässä ketjussa kirjoittelevista Mutta sitä vaan että asun myös Gentissä, täällä onkin aika joukko suomalaisia.. Kiva kun tässä ketjussa (ja Brysselin ulkopuolellakin) on elämää!
  • Sivu:
  • 1
  • 2
Sivu luotiin ajassa: 0.08 sekuntia